DPF / FAP

dpf 

 

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom firma Dakro Regeneracja wprowadziła do swojej oferty profesjonalne czyszczenie filtrów cząstek stałych (tzw. DPF) montowanych w większości nowoczesnych silników diesla.

 

Cząstki sadzy w filtrze powodują jego stopniowe zapychanie. Sterownik silnika na podstawie czujników temperatury i różnicy ciśnień przeprowadza proces regeneracji w wyniku której cząstki stałe są wypalane. Wypalenie odbywa się poprzez dodatkowy tzw. piąty wtryskiwacz lub zmian charakterystyki czasu i kąta wtrysku, dzięki temu temperatura wydechu jest podniesiona i sadze są wypalane. Podczas spalania oleju silnikowego i dodatków do paliw powstaje popiół który w odróżnieniu od sadzy nie spala się do postaci gazowej. Dlatego w miarę eksploatacji okresy miedzy wypaleniami maleją a stopień zapełnienia nieodwracalnie rośnie. W momencie uzyskania krytycznego poziomu napełnienia komputer pokładowy sygnalizuje błąd w układzie oczyszczania spalin. Konieczna jest wymiana, bądź mechaniczna regeneracja filtra poza pojazdem.

 

Co to jest i jak działa filtr DPF

 

Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub gasoline particulate filter, GPF; fr.  filtre à particules, FAP) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych.  Ma za zadanie oczyszczać gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu. Stosowane od 1980 roku, a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla pojazdów z silnikami Diesla.

Duża liczba cząstek stałych powstałych przy spalaniu paliwa w silnikach Diesla powoduje, że silnik Diesla nie spełnia rygorystycznej normy emisji spalin EURO4 i wyższych. bez zastosowania filtra cząstek stałych. Silniki Diesla bez filtra cząstek stałych osiągają jedynie normę EURO3.

W niektórych krajach takich jak Polska kierowcy do niedawna masowo usuwano filtry cząstek stałych z samochodów z silnikami Diesla aby zaoszczędzić pieniądze za ich serwis, ale samochody bez filtrów są szczególnie trujące dla ludzi i wydzielają spaliny wyjątkowo rakotwórcze i bardziej szkodliwe niż te z samochodów benzynowych.

 

W Polsce usuwanie filtrów jest nielegalne. W Niemczech za usunięcie filtra DPF kierowcy grozi kara 1000 euro. W Austrii grozi kara 3500 euro. 

 

Zasada działania

Filtr ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.

Źródło: (https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cząstek_stałych)

 

Dakro Bosch Serwis Regeneracja aby zapewnić najwyższą jakość wykonywanych usług ściśle współpracuje z Centrum Szkoleniowym Techniki Motoryzacyjnej.

 

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

Wyróżniają nas krótkie terminy realizacji, przystępne ceny, wykwalifikowana kadra, doświadczenie jak również nowoczesne wyposażenie serwisu.

 

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close